خرید بک لینک معتبر - سئو - بک لینک -
سايت پیش بینی
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت شرط بندی فوتبال
سایت enfejar
بت فوروارد
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
وان ایکس بت
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار
عمومی

چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟

آشپزخانه یکی از پرترددترین قسمت‌های خانه و جایی است که در آن، غذایتان را آماده می‌کنید. بنابراین تمیز و مرتب‌کردن منظم آن، از قسمت‌های دیگر خانه اهمیت بیشتری دارد. تمیز کردن روزانه تمام سطوح، کار دشواری است، به‌ویژه وقتی برنامه فشرده‌ای داریم و زمان کافی برای این کار را نداریم. نکات و ترفندهای تمیز کردن آشپزخانه را که در این مقاله ارائه می‌دهیم، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در زمان کمتری چربی‌ها، بوی بد و آلودگی‌های موجود در آشپزخانه را از بین ببرید. با استفاده از ایده‌های زیر، می‌توانید روش‌های قدیمی نظافت را کنار بگذارید و آشپزخانه‌ای تمیز و درخشان داشته باشید.

برای نظافت منزل ستارخان شرکت مهرگان در خدمت شما عزیزان می باشد .

۱. نوکردنِ دوباره سینی‌های فر قدیمی با استفاده از هیدروژن‌پراکسید و جوش‌شیرین

ترکیب جوش‌شیرین و هیدروژن‌پراکسید فقط سینک و وان را دوباره نو و تمیز نمی‌کند و حتی می‌تواند کهنه‌ترین و مستعمل‌ترین سینی‌های فر را نیز دوباره نو و سالم کند.

کافی است که روی سینی فر جوش‌شیرین بپاشید؛ سپس کمی هیدروژن‌پراکسید اسپری کنید و پس از آن دوباره لایه دیگری از جوش‌شیرین را روی سینی بپاشید. پس از چند ساعت، سینی فر را پاک و تمیز کنید که اکنون دیگر ترمیم و نو شده است.

۲. تمیز کردن فر

می‌توانید از بطری اسپری پر از محلولی خانگی شامل یک‌سوم پیمانه آب، یک‌سوم پیمانه سرکه سفید و یک‌دوم پیمانه جوش‌شیرین استفاده کنید. پس از سردشدن فر، قفسه‌ها را بیرون بیاورید و در داخل فر، این محلول را اسپری کنید. توجه کنید که روی المنت‌های حرارتی اسپری نکنید. در فر را ببندید و به رختخواب بروید؛ بگذارید این محلول تا ۱۲ ساعت باقی بماند و تأثیرش را بگذارد. وقتی بیدار شدید، فر را با آب و صابون تمیز کنید. سپس با استفاده از دستمال مخمل نرم و پرزدار، آن را خشک کنید.

برای تمیز کردن فر، می‌توانید از جوش‌شیرین هم استفاده کنید. برای این منظور، کمی جوش‌شیرین کافی است. روش دیگر برای تمیز کردن فر، استفاده از ترکیب جوش‌شیرین، آب و مایع ظرف‌شویی است. داخل فر را به این ترکیب آغشته کنید و بگذارید این محلول دست‌کم ۱۵ دقیقه بماند. اگر داخل فر کثیف شده است، می‌توانید تمام قسمت‌های آن را با این ترکیب بپوشانید.

اگر از تمیزکردن فر بیزارید، از آستر اجاق‌گاز (oven liner) استفاده کنید. همچنین می‌توانید سینی فر قدیمی و کهنه‌ای را روی قفسه‌ای در پایین‌ترین قسمت قرار دهید. اگر قصد دارید از سینی فر کهنه استفاده کنید، حتما آن را در قفسه‌ای قرار دهید که چند سانتی‌متر از کف فر بالاتر باشد تا دمای فر و زمان‌ها را به هم نریزد. هرگز کف فر را با فویل نپوشانید؛ چون ممکن است عملکرد فر را به هم بریزد.

۳. شستن قفسه‌های فر

پودرهای رخت‌شویی فقط برای شستن لباس‌ها کاربرد ندارند. با خیساندن قفسه‌های فر داخل وان حمامِ پر از آب و پودر رخت‌شویی، می‌توانید برق و جلای اولیه را به قفسه‌های فرتان برگردانید؛ بدون اینکه نیازی به سابیدن آنها داشته باشید. قفسه‌های فر باید دست‌کم چهار ساعت در این محلول باقی بمانند. سپس آنها را خارج کنید و با آب بشویید.

در طول شب، می‌توانید قفسه‌های چرب فر را با مقدار کمی آمونیاک بخیسانید تا تمیز و درخشان شوند. اصلا نیازی به سابیدن نیست. به‌علاوه نباید آمونیاک را با سایر شوینده‌ها ترکیب کنید.

روش دیگری برای تمیزکردن قفسه‌های فر، شستن آنها با مایع ظرف‌شویی، ورق خشک‌کن (dryer sheets) و آب داغ است. قفسه‌ها باید در طول شب در این محلول خیس بخورند. اگر در روز این کار را انجام می‌دهید، بگذارید قفسه‌ها ۶ تا ۸ ساعت در این محلول بمانند.

۴. جلادادن قسمت‌های چوبی با روغن لیمو و سرکه

آیا روش‌های طبیعی را به مواد و محصولات شیمیایی ترجیح می‌دهید؟ این جلادهنده چوب خانگی عطر و درخششی دوست‌داشتنی ایجاد می‌کند. برای درست‌کردن آن، نصف بطری اسپری را با روغن لیمو و نصف دیگر را با سرکه سفید پر کنید. محلول را مستقیم روی دستمال میکروفایبر خشک اسپری کنید و با آن، قسمت‌های چوبی مانند کابینت‌ها، در و قرنیزهای چوبی را پاک کنید.

۵. تمیزکردن کابینت‌ها

یکی از ترفندهای تمیز و مرتب کردن کابینت‌ها استفاده از جاروبرقی است. به‌جای هدردادن زمان برای برداشتن خرده‌ها و تکه‌ها با دستمال، می‌توانید تنها با فشاردادن یک دکمه، از برس جاروبرقی برای مکیدن این خرده‌ها و تکه‌ها استفاده کنید. این روش تمیز کردن برای قفسه‌های انباری و محل ذخیره‌کردن موادغذایی هم بسیار مفید است.

ادامه مطلب:

https://www.chetor.com/207383-%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87/

معرفي و مروري بر انواع رنگ ساختمان!

اين روزها طرح‌هاي جديد رنگ‌آميزي ساختمان خيلي متنوع شده، درواقع ديگه ما تنها بارنگ‌هاي ساده روبه‌رو نيستيم بلكه انواع رنگ‌هاي طرح دار هم به‌عنوان گزينه‌هاي جديد پيش روي ماست. به همين خاطر مي‌خوام شما را با انواع رنگ‌هاي ساختماني جديد آشنا ‌كنم تا بتونيد از ميان نمونه‌هاي مختلف، بهترين و زيباترين رنگ را با توجه به نياز خودتون انتخاب كنيد. در بازار رنگ‌هاي ساختماني، مي‌تونيد چند نوع رنگ، پلاستيك، روغني، اكريليك، رنگ نانو، مولتي كالر و حتي بلكا رو پيدا كنيد. ولي چقدر درباره مزايا و معايب هركدام از اين رنگ‌ها اطلاع داريد؟

براي خريد انواع رنگ ساختماني كليك كنيد.

۱. رنگ پلاستيك

اين رنگ از قديمي‎ترين رنگ‌هاي ساختماني است. رنگ‌آميزي با اين رنگ، ساده است و خودتون هم مي‎تونين اين كار رو انجام بدين. فقط اگه تصميم به انجام اين كار گرفتيد، حواستون باشه كه رنگ رو خيلي غليظ و يا رقيق نسازيد. چون اگه رنگ شما رقيق بشه بايد چند بار بزنين (پوشش دهي ضعيف)، اگر هم غليظ بشه روي سطح پخش نمي‌شه و حسابي مشكل پيدا مي‌كنيد. از اونجايي كه رنگ پلاستيك زود كثيف مي‌شه براي سقف، داخل كمدها و انباري‎ها مناسبه؛ چون اين‌جور محيط‌ها خيلي كمتر كثيف و يا لكه مي‌شن.

مزيت‌هاي استفاده از رنگ پلاستيك

  • اين نوع رنگ بو نداره و خيلي زود خشك مي‌شه.
  • قيمت رنگ پلاستيك مناسب است.
  • رنگ پلاستيك، يك رنگ پايه آب است و براي حل كردن نيازي به حلال‎هاي نفتي نداره.
  • به دليل مات بودن ايرادهاي كارتان رو خوب مي‎پوشونه.
  • اجراي اون راحت و كم دردسر است و سرعت بالايي هم داره.
  • نيازي به چند دست رنگ زدن نيست، چون پوشش دهي رنگ‌هاي پلاستيك قابل قبوله.

معايب رنگ پلاستيك

  • عيب اصلي رنگ پلاستيك اينه كه زود چرك مي‌شه و قابل شستشو هم نيست.
  • ماندگاري اين رنگ پايين است و مقاومت كمي نسبت به نور خورشيد داره.
  • اين رنگ بر روي سطوح آهني و چوبي خيلي خوب نمي‌شينه.

۲. رنگ‌روغن

رنگ‌هاي روغني به سه دسته مات، براق و نيمه مات تقسيم مي‌شن كه هركدوم كاربردهاي خاص خودشون رو دارن.

رنگ‌هاي روغني براق رو استفاده مي‌كنن چون:

  • مقاومت، ماندگاري و پوشش دهي خوبي دارن و براي همين انتخاب مناسبي براي تمام سطوح ازجمله در و پنجره‌ها هستند. ولي بايد بدونيد كه حتي باوجود پوشش دهي خوبش، به درد مخفي كردن موج و ايرادات گچ كاري نميخوره.
  • اين رنگ قابل شستشوست.
  • به خاطر براق بودن نور را منعكس مي‌كنه و باعث روشنايي بيشتر فضا مي‌شه! ما از رنگ‌هاي مات استفاده مي‌كنيم چون نور را بازتاب نمي‌ده، اما خيلي راحت و عالي روي ديوار مي‌شينه.

از رنگ‌هاي روغني نيمه مات و مات استفاده ميكنن چون:

  • به علت مات بودن نور را منعكس نمي‌كنه و ايرادات گچ كاري را بهتر از قبلي مي‌پوشونه. دسته رنگ‌هاي نيمه براق خيلي ملايم و زيبا هستند. خيلي راحت تميز مي‌شن و مي‌تونن يك انتخاب عالي براي فضاهاي مختلف ازجمله آشپزخانه يا حال خصوصي باشن.

اما بايد بدونيد نسبت به رنگ‌روغني براق، پوشش دهي كمتر و بوي بيشتري داره؛ و اينكه مثل رنگ‌هاي براق صد در صد قابل‌شست‌وشو نيست و به‌راحتي نمي‌شه لكه‌ها رو گرفت.

رنگ‌روغني قابل شستشو است؛ اما به دليل اينكه بويي داره كه چندان به مذاق خيلي‌ها خوش نمياد، تقريباً براي ديوارهاي داخلي استفاده نميشه. امروزه كاربرد رنگ‌روغني بيشتر براي سطوح فلزي، چوبي و نيز خارج ساختمانه.

مزاياي رنگ‌روغني

  • رنگ‌روغني واقعاً قابل شستشو است. راحت تميز ميشه و آب ضرري به اون نمي‌رسونه.
  • پوشش دهي اون بالاست.
  • اين رنگ براي رنگ‌آميزي چوب و فلز مناسبه.

معايب رنگ‌روغني

  • رنگ‌روغني مضره؛ چراكه پايه اين رنگ، يك حلال نفتي به نام تينره.
  • اجراي رنگ‌روغني چندمرحله‌اي (بايد چند دست بزنيد تا كاملاً يك ديوار رو بپوشونه) و زمان‌بره كه هيچ‌كدام از سه رنگ ديگه اين خصوصيت رو ندارن.

۳. رنگ‌هاي نانو

رنگ نانو به‌صورت مايع در دسترسه و با هر وسيله‌اي از قلم‌مو گرفته تا غلطك قابل‌اجراست. معمولاً بدون حلال استفاده مي‌شه اما گاهي از آب هم استفاده مي‌كنن.

مزيت‌هاي استفاده از رنگ‌هاي نانو

  • در هر شرايط جوي‌اي از خودش مقاومت نشون مي‌ده، يعني به سرماي شديد و گرماي زياد حساس نيست، بنابراين گزينه‌ي خوبي براي نماي بيروني ساختمان شماست.
  • روي هر سطحي قابل‌اجراست، مهم نيست سيمان باشه چوب باشه و يا هر چيز ديگه‌اي!
  • رنگ نانو قابليت مقاومت به قارچ و باكتري‌ها رو داره و خيلي خوب با آب و صابون شست‌وشو مي‌شه.
  • اين نوع رنگ خيلي خاصه چون مي‌شه به‌صورت بي‌رنگ (شفاف) متناسب با جنس سطحي كه داريد از اون استفاده كنيد. همچنين مي‌تونيد به رنگ‌هاي متنوعي تبديلش كنيد، اگر رنگ‌دانه‌هاي حلال در آب رو بهش اضافه كنيد.
  • جالبه بدونيد ضد اشعه UV خورشيده و همين مسئله اين نوع رنگ رو در دسته رنگ‌هايي با مقاومت بالا قرار داده. رنگ نانويي به‌مرور عوض يا كدر نمي‌شه.

معايب رنگ نانو

  • خيلي مقرون‌به‌صرفه نيست.

۴. رنگ‌هاي اكريليك

اين نوع رنگ در دسته رنگ‌هاي ساختماني جديد قرار داره و مشتريان خاص خودش رو داره. از رنگ پلاستيك در بحث قابل‌شست‌وشو بودن خيلي بهتره. نسبت به روغني هم اينه كه پايه رنگ اكريليك آب است پس اون بوي آزاردهنده رنگ‌هاي روغني رو نداره و دوستدار محيط زيسته. به همين دلايل هم هست كه هرروز طرفداران اين رنگ بيشتر مي‌شن.

چه چيزي باعث ميشه از رنگ اكريليك در اتاق استفاده كنيم؟

  • رنگ اكريليك سريع خشك ميشه
  • ميشه راحت ديواره‌ها رو شست‌وشو داد
  • قيمت رنگ اكريليك به نسبت مزايايش واقعاً مناسبه.
  • بوي اين نوع رنگ خيلي كمه و پوشش دهي خوبي داره.
  • روي چوب يا فلز فرقي نمي‌كنه، روي هر سطحي خوب مي‌گيره.
  • نسبت به نور خورشيد هم حساسيتي نداره
  • يكي از مزاياي رنگ اكريليك هم اينه كه اين رنگ، طرح‎دار برجسته است. به بيان بهتر، بافت اين رنگ برجسته است و باسليقه خيلي‌ها جور در مياد.

معايب رنگ اكريليك

  • به‌اندازه روغني براق نيست و در قدرت شست‌وشو هم پاي رنگ‌هاي روغني نيست.
  • رنگ اكريليك رو بايد حتماً با غلطك زد. چون اگه با قلم‌مو كار كنيد رد قلم‌مو واضح روي سطح ديوار مي‌مونه.

۵. رنگ‌هاي مولتي كالر

رنگ مولتي كالر تركيبي از چندرنگ مختلف با طرح‌هاي متفاوت است كه ظاهرشون برجسته است و كاربرد تزئيني دارن. با اين رنگ ميشه راحت كار كرد چون به هيچ حلال يا تركيب نفتي‌اي براي استفاده نياز نداره درنتيجه ميشه تو فضاهاي بسته از اون استفاده كرد. از طرفي اين نوع رنگ به نسبت بقيه رنگ‌ها بيشتر دوستدار محيط زيسته و چون خاصيت چسبندگي خوبي داره روي هر سطحي قابل‌اجراست. رنگ‌هاي ساختماني مولتي كالر تنوع رنگ و بافت خيلي زيادي دارند كه بسته به سليقه و سبك دكوراسيون محيط شما ميشه انواع مختلفي از اين نوع رنگ رو انتخاب كرد.

علاقه‌مند مي‌شيد از اين نوع رنگ استفاده كنيد چون:

  • تنوع طرح و رنگ اون بالا است، بنابراين آزادي در انتخاب داريد.
  • بوي اون كمه و خيلي آزاردهنده نيست.
  • رنگ مولتي كالر نيازي به حلال نداره و مقاومتش نسبت به شستشو بالا است.
  • خيلي خوبه اگه از اين نوع رنگ براي پاركينگ، راه‌پله يا ديواره‌هاي خارجي استفاده كنيد، دليلش هم اينه كه اين نوع رنگ دوده و گردوخاك رو جذب نمي‌كنه.
  • زود خشك ميشه پس سرعت اجرايش بالاست.
  • اين رنگ موج و خرابي زير كار رو خيلي بهتر از ساير رنگ‌ها مي‌پوشونه.
  • رنگ مولتي كالر روي كليه سطوح اجرا ميشه.
  • نسبت به نور خورشيد هم حساسيتي نداره.

به نظر شما رنگ مولتي كالر عيبي هم ممكنه داشته باشه؟

البته كه هر چيزي ممكنه معايبي هم داشته باشه!

  • اين رنگ، پيستوله‌هاي خاصي مي‌خواد و اجراي اون كار هركسي نيست. پس نياز به متخصص داريد.
  • رنگ مولتي كالر حالت برجسته داره؛ يعني حالا اگه به هر دليلي، بعد يك مدت بخواين ديوار رو يك رنگ ديگه بزنين؛ بايد كل اون رو بتونه‌كاري كنين!
  • قيمت رنگ مولتي كالر و كيفيت اون در انواع مختلف متفاوته و خب كمي بالاتر از ساير رنگ‌هاست؛ بنابراين اگر مجري كاري هستيد اين قضيه ممكنه كمي آزاردهنده باشه.

6. بلكا

اين پوشش رو نميشه خيلي رنگ دونست. درواقع، بلكا يك‌جور پوشش سلولوزيه كه از الياف طبيعي مثل پنبه ساخته‌شده. يك‌چيزي كه جايگزين خوبي براي كاغذديواري شده.

چرا بعضي‌ها بلكا رو انتخاب مي‌كنن؟ چون:

  • اين پوشش نياز به زيرسازي نداره و عيب‌هاي كار رو خيلي خوب مي‌پوشونه.
  • سبك با تنوع رنگ بالاست. از طرفي عايق سرما و حرارتي مناسبيه
  • بدون بو و حساسيت همراه باقابليت شستشو راحته
  • با استفاده از رزين‌هاي مخصوص مي‌تونيد بلكا رو ضد آب كنيد و يك عايق ضد رطوبت تحويل بگيريد.
  • اين پوشش برخلاف رنگ و كاغذديواري خيلي راحت قابل ترميمه.

سخن پاياني

تغيير رنگ ساختمون كار واقعاً لذت بخشيه و بيشتر از چيزي كه فكر شو مي‌كنيد روي حس حال شما و شيك كردن فضاهاي داخلي و خارجيتون تأثير داره. فقط بايد دقت كافي در انتخاب نوع رنگ به خرج بدي تا نتيجه‌اي خاص رو شاهد باشي.

منبع:https://www.persiansaze.com/articles/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86

خداحافظی با قدیمی‌ترین شغل ایران در راسته بازار

«رسولی‌زاده» که در حوالی خیابان قصرالدشت تهران به کار خرید و فروش لوازم دست دوم اشتغال دارد، دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: با گسترش استفاده عموم از اینترنت و خدمات آنلاین، کار و کاسبی سمساری‌ها هم تحت‌الشعاع قرار گرفته است، زیرا مردم به راحتی لوازم دست دوم خود را آگهی می‌کنند و در کمترین زمان ممکن می‌فروشند.

برای مراجعه به یک خریدار ضایعات در تهران اینجا کلیک کنید.

همین موضوع سبب شده است که سمساری‌ها خرید سیار خود را افزایش دهند و بیشتر از گذشته به معامله کالای دست دوم در محل بپردازند. او تأکید می‌کند: در گذشته بسیاری از لوازم دست دوم قابلیت خرید و فروش نداشت. یعنی خرید لوازمی که بسیار کوچک یا کم‌ارزش بودند یا لوازم کم طرفداری که تنها موجب اشغال متراژ مفید فروشگاه‌ها می‌شد، صرفه نداشت و افراد مجبور می‌شدند این لوازم را راهی زباله‌ها کنند، اما درحال حاضر مردم، کم ارزش‌ترین لوازم شخصی خود را نیز برای فروش در اینترنت آگهی می‌کنند و ظرف مدت کوتاهی نیز آن را می‌فروشند. به همین دلیل سمساری‌ها به نوعی بازنده این بازار شده‌اند و تعداد معاملاتشان بسیار کمتر از گذشته شده است.

«حمزه صمدی» که در میدان امام حسین(ع) و در راسته سمساری‌ها مشغول به فعالیت است، با اشاره به این‌که دست دوم‌فروشی یکی از قدیمی‌ترین مشاغل ایرانی است، به «شهروند» می‌گوید: در ادبیات عامیانه مردم کوچه و بازار اصطلاحاتی مانند چینی بندزن و کهنه چین و... وجود دارد که تمام این اصطلاحات به قدمت شغل سمساری اشاره دارد. سمسارها در گذشته با نام امانت فروش نیز فعالیت می‌کردند که این موضوع به آن معنی است که مغازه‌داران با سرمایه کم، اجناس دست دوم را به امانت می‌گرفتند و پس از فروش مبلغی در حدود ١٠ تا ٢٠‌درصد را به‌عنوان دستمزد برمی‌داشتند.

Image for post

وی ادامه می‌دهد: شاید بتوان گفت، از همان زمان‌های قدیم کاسبان دوره‌گرد این صنف، یکی از فعال‌ترین کاسبان دوره‌گرد به‌شمار می‌آمدند که مصداق آن چینی بندزن‌ها به شمار می‌آمدند که علاوه بر تعمیر ظروف چینی، لوازم دست دوم مردم را خریداری می کردند و با تعمیر، آن را دوباره به فروش می‌رساندند. بعدها خرید و فروش به صورت دوره‌گردی کاهش چشمگیری داشت زیرا با افزایش تنوع کالا در بازار و سطح رفاه مردم، فروش هر کالایی به سمسارها ارزش خود را از دست داد و مردم بسیاری از اجناس مازاد خود را به جای فروش، دور می‌ریختند.صمدی تأکید می‌کند: با گسترش فرهنگ مصرف‌گرایی به‌ویژه در شهرهای بزرگ، تنها اجناسی به سمساری‌ها فروخته می‌شد که ارزش ریالی بالاتری داشتند یا دست دوم در حد نو بودند. خود سمسارها نیز به خرید کالاهای کم‌ارزش یا خیلی کهنه رغبتی نشان نمی‌دادند. به همین دلیل گشت و گذار در کوچه و خیابان برای خرید کالای دست دوم توجیه خود را از دست داد و خود به خود کالاهای ارزشمندتر از سوی مردم برای فروش به سمسارها پیشنهاد می‌شد.

این فعال راسته سمساری‌های تهران همچنین توضیح می‌دهد: درحال حاضر و با گسترش اینترنت و فروشگاه‌های مجازی، افراد به جای دور ریختن وسایل دست دوم خود یا پیدا کردن سمساری که آن را با قیمت مناسب خریداری کند، با کمترین هزینه و زمان می‌توانند کالای خود را با قیمت پیشنهادی آگهی کنند و جالب است که با همان قیمت پیشنهادی کالای موردنظر نیز ظرف مدت کوتاهی کالای دست دوم به فروش می‌رود. بنابراین شاید بتوان گفت با گسترش استفاده از اینترنت، سمساری جزو اولین مشاغلی باشد که از رده خارج می‌شود.

حداقل درآمد ماهانه سمساری‌های آنلاین ١٤‌میلیون تومان

در این میان سایت‌های اینترنتی فروش لوازم دست دوم به سرعت جای خود را بین کاربران ایرانی پیدا کرده است، به‌طوری که سایت‌های بسیاری در این زمینه راه‌اندازی شده است. البته برخی از این سایت‌ها به صورت رایگان آگهی کالاهای دست دوم را منتشر می‌کنند و برخی دیگر بابت انتشار آگهی مبلغ ناچیزی دریافت می‌کنند. براساس گفته فعالان این بازار، سایت‌های رایگان سمساری عمده درآمد خود را از طریق دریافت آگهی‌های تبلیغاتی کسب می‌کنند. به هر روی کسب و کار این سمساری‌های آنلاین آن‌قدر رونق پیدا کرده که یکی از سایت‌های معروف اقدام به پخش آگهی‌های تلویزیونی کرده است. این سایت که شاید بتوان آن را جزو یکی از اولین سمساری‌های بزرگ آنلاین نام گذاری کرد، حالا آگهی‌های خرید و فروش کالای دست دوم از ٤٥ شهر کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد. حداقل هزینه انتشار آگهی‌ها ٢‌هزار تومان و برای مدت زمان نمایش ٣ روزه است که با این حساب این سمساری آنلاین روزانه ٤٥٠‌هزار تومان و ماهانه حداقل ١٣,٥ تا ١٤‌میلیون تومان درآمد دارد. آگهی‌ها را خود کاربران می‌نویسند و عکس و عنوان آن را تنظیم می‌کنند و مدیران سایت تنها با یک بازبینی، آگهی را برای انتشار روی سایت تأیید می‌کنند. البته در این فروشگاه آنلاین توصیه‌هایی نیز به خریداران شده است. این‌که مسئولیت معاملات به عهده خریدار و فروشنده است و فروشگاه هیچ اطلاعات اضافه‌تری نسبت به هویت و صحت عملکرد آگهی‌دهندگان ندارد. در بخش دیگری تأکید شده است که خریداران بهتر است معاملاتشان را با همشهری‌هایشان انجام دهند و برای انتقال پول و تحویل کالا یکی از شعب بانکی را انتخاب کنند.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/255034/%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86

راهنماي نظافت محل كار!!


نظافت محل کار چه اهمیتی دارد؟

نظافت محل کار و حفظ پاکیزگی آن نه تنها محیط کاری شما را به فضای سالم‌تری تبدیل می‌کند، بلکه موجب می‌شود تا همه کارمندان عملکرد و بهره‌وری بهتری در کار خود داشته باشند. کارمندان در یک محیط مرتب و تمیز احساس آرامش بیشتری را تجربه می‌کنند و در کنار استرس کمتر، بهتر می‌توانند روی کار خود تمرکز کنند.

شما عزیزان برای نظافت محل کار در تهران میتوانید به وب سایت نظافتی مهرگان مراجعه کنید.

اما اگر قرار باشد که مدیران اصلی شرکتی را برای اختصاص منابع بیشتر به نظافت محل کار قانع کنید، حتما موارد زیر را به آن‌ها یادآوری کنید:

نظافت محل کار و افزایش بهره‌وری و انگیزه پرسنل

مطالعات نشان داده است که نظافت اداره موجب می‌شود انگیزه و روحیه کارمندان بهبود پیدا کند و حس بهتری را در زمان کار تجربه کنند. یک محیط کاری تمیز می‌تواند بر روحیه افراد نیز تأثیر بگذارد و حسی مثبت به آن‌ها منتقل کند و برعکس زمانی که به بهداشت و نظافت شرکت اهمیت داده نشود، احساسات منفی افراد برانگیخته می‌شود.

رعایت نظافت محل کار و ایمنی بالاتر پرسنل

رعایت بهداشت و نظافت محل کار خطر ابتلا به بیماری‌های واگیردار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و موجب ارتقای سلامت کارمندان شما می‌شود. هر کارمند به طور متوسط 8 ساعت از شبانه‌روز را در محیط کاری سپری می‌کند و از آن‌جایی که در محیط‌های کاری افرادی زیادی حضور دارند و اجسام توسط افراد متعددی لمس می‌شوند، تمیز کردن و نظافت محل کار از انتشار باکتری‌ها و ویروس‌ها جلوگیری می‌کند.

در واقع مدیران یک کسب و کار با اهمیت دادن به نظافت محل کار، علاوه بر ایمنی و سلامت پرسنل، سلامت خودشان را هم تضمین می‌کنند و در عین حال با کاهش نرخ انتشار بیماری در محیط کار و افزایش رضایت خاطر پرسنل، بهره‌وری بالاتر و در نتیجه درآمد بیشتری را تجربه خواهند کرد.

به علاوه نظافت شرکت و محل کار موجب بهبود کیفیت هوا و جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی و آلرژی هم می‌شود. طبق تحقیقات، کیفیت هوای داخلی شرکت‌ها 2 تا 5 برابر نسبت به هوای بیرون آلوده‌تر است و از همین رو اهمیت دادن به تمیزی و رعایت نظافت در کنار به کارگیری تهویه مناسب هوا، می‌تواند از رشد میکروب‌ها و بوهای نامطبوع در محیط کاری جلوگیری کند.

رعایت نظافت محل کار و کاهش هزینه‌ها

زمانی که به نظافت اداره و محیط کاری خود اهمیت می‌دهید، همه کارمندان را نیز به انجام دادن این کار تشویق می‌کنید و این امر موجب می‌شود تا این موضوع در محل کار شما فرهنگ‌سازی شود و حتی هزینه‌های نظافت شما را تا میزان زیادی کاهش دهد.

جالب است بدانید که رعایت نظافت شرکت حتی می‌تواند روی میزان هزینه‌های شما برای تجهیزات و اثاثیه اداری تأثیر بگذارد. زمانی که ساختمان‌های اداری به طور مرتب تمیز شوند و از تجهیزات آن به خوبی مراقبت شود، مطمئناً طول عمر بیشتری خواهند داشت و می‌توانید از این امکانات برای مدت طولانی‌تر استفاده کنید.

تقویت برند کسب و کار در نتیجه رعایت نظافت محل کار

مورد دیگری که باید درباره اهمیت محل کار بدانید این است که زمانی که محل کار شما تمیز و مرتب باشد، عموم مردم نیز تصویر بهتری از شما در ذهن خواهند داشت و این موضوع حتی می‌تواند روی جنبه‌های دیگر کسب و کار شما نیز مؤثر باشد و زمینه موفقیت‌های بیشتر کارتان را فراهم کند. برعکس یک شرکت کثیف می‌تواند روی تصویر ذهنی مشتریان شما تأثیر منفی بگذارد و ضمن اینکه سلامت کارمندان شرکت را به خطر می‌اندازد، اعتبار شرکت یا محل کار شما را زیر سؤال ببرد.

منبع:https://ostadkar.ir/blog/homehouse/housekeeping/cleaning-cleaning-the-workplace/


آیا شما هم دوست دارید محصولات خانگی سونی را بخرید؟

در ادامه به خدمات و تاریخچه شرکت سونی می پردازیم و اطلاعات مختصری در اختیار شما فرار می‌دهیم.فروشگاه سونی شهراد در سال 1393 افتتاح شده است و در حال حاضر یکی از فعال ترین نمایندگان سونی در شهر تهران می باشد و در زمینه فروش تلویزیون های اصلی سونی با ارائه گارانتی اصلی و همچنین گارنتی طلایی فعالیت دارد.

برای یافتن بهترین فروشگاه سونی کافی است فروشگاه سونی شهراد را در گوگل سرچ کنید..

قیمت های این فروشگاه نسبت به سایر فروشگاه های مشابه مقرون به صرفه تر و کیفیت محصولات و ضمانت آنها نیز از سطح بالایی برخوردار می باشد. با مقایسه قیمت های فروشگاه سونی شهراد با سایر فروشگاه های مشابه می توانید به این واقعیت پی ببرید. همچنین این فروشگاه به منظور رفاه حال مشتریان عزیز سیستم های صوتی، پخش کننده های DVD‌و BluRay، سیستم های خانگی و ساندبار، کنسول بازی و همچنین میز تلویزیون با گارنتی های معتبر را نیز ارائه می دهد.


خرید تلویزیون سونی در تهران
خرید تلویزیون سونی در تهران

حوزه های فعالیت شرکت سونی

شرکت بزرگ سونی تولیدات متنوعی را در مدت فعالیتش عرضه کرده است که پیشرفت در آن ها سبب شده است اکنون شاهد محصولاتی فوق العاده در این برند باشید. این برند خوش نام و مشهور سابقه ای درخشان در ساخت محصولاتش دارد و اکنو این تولیدات در رده های برتر جهانی قرار دارند.

لوازم خانگی الکترونیکی

موبایل

بازی و خدمات شبکه

موسیقی

سایر حوزه های فعالیت

بخش های دیگری نیز در شرکت سونی مشغول فعالیت اند که محدوده ی فعالیت این برند خوش نام را وسیع تر خواهند کرد. از جمله این بخش ها می توان به به تولید محتواهای تصویری، خدمات مالی، سخت افزار کامپیوتر، خدمات مال، تبلیغات و … اشاره کرد. سونی به عنوان یک برند خلاق و نوآور در تمامی این بخش ها خلاقیت به خرج داده است و اکنون شاهد پیشرفت فوق العاده در تمامی این بخش ها هستید.

تاریخچه شرکت سونی

شرکت سونی در سال 1946 با همکاری ایبوکا ماسارو و آکیو موریتا با نام Tsushin Kogyo (شرکت مهندسی ارتباطات از راه دور توکیو) تاسیس شد. Ibuka و Morita با 200000 ین ( کمی بیش از 1500 دلار ) در یک ساختمان فروشگاهی، شروع به کار کردند. این دو فرد که در زمان جنگ جهانی دوم در ارتش مشغول به خدمت بودند با همدیگر ملاقات کرده و با ترکیب توانایی هایشان توانستند لقب جذاب ترین رابطه کاری در تاریخ تجاری را ازان خود کنند. ایبوکا ذهن خلاق و مخترع گروه بود و موریتا مدیریت و بازاریابی را بر عهده داشت، به گونه ای که این دو مکمل و کامل کننده سونی بودند.

اولین محصول سونی یک دستگاه پلوپز بود، که اولین شکست سونی نیز به حساب می آید، این محصول سونی نتوانست فروش موفقیت آمیزی را به دنبال داشته باشد. به دنبال اولین شکست سونی مؤسسان آن با تلاش بیشتر توانستند اولین دستگاه ضبط ژاپنی را با الهام از مدل آمریکایی آن تولید کنند. این محصول که

به Type-Gمعروف بود نیز نتوانست نظر مردم را جلب کند و سونی باری دیگر خود را در بازار ژاپن نشان دهد.

به دنبال شکست هایی که در ابتدای شروع کار سونی به بار آمدند، ایبوکا و موریتا به فکر راه چاره ای افتادند و سرانجام با انتشار 999 راه استفاده از دستگاه ضبط صوت، مردم کم کم نحوه استفاده از دستگاه را فراگرفتند و فروش Type-G پیشرفت چشم گیری پیدا کرد. در آن زمان که ژاپن در جنگ بود، مردم می خواستند از اخبار باخبر باشند، در نتیجه تقاضا برای رادیوی سونی به قدری افزایش یافت، که بنیانگذاران مجبور شدند تسهیلات خود را بیشتر کند.

نکاتی مهم در مورد انواع رنگ ساختمانی !

دوستان سلام

در این مقاله سعی دارم نکات قابل توجهی در مورد انواع رنگ ساختمانی به شما عرض کنم که هرگاه قصد خرید رنگ ساختمانی برای زیباسازی منزل خود دارید از این نکات مهم استفاده کنید.امیدوارم که این مقاله کوتاه برای شما مفید باشد.


انواع رنگ ساختمانی
انواع رنگ ساختمانی

خرید رنگ ساختمانی نحوه انتخاب و خرید رنگ ساختمانی تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل و یا شرکت دارد که باید با توجه به طیف وسیع رنگ‌ها و کاربرد آنها انتخابی مناسب را برای سطوح مورد نظرتان انجام دهید

برای این منظور شما میتوانید یکی از 5 دسته زیر را با توجه به نیازتان انتخاب نمایید:

رنگ الکیدی روغنی

رنگ پالستیک

رنگ آکریلیک با پایه آب

رنگ استخری

رنگ الکیدی

رنگ الکیدی روغنی

در خرید رنگ ساختمانی می توان از رنگ روغن به عنوان پرطرفدارترین گونه در بین رنگها نام برد که در این بین الکیدی روغنی محبوبیت فراوانی پیدا کرده است ویژگی منحصر به فردی که باعث استقبال مشتریان از این نوع رنگها شده است، مقاومت آن در برابر آسیبها میباشد .به همین دلیل، پیشنهاد میشود که از رنگ الکیدی روغنی برای پذیرایی و یا مکانهای پررفت و آمد استفاده نمایید علاوه بر مقاومت بالای رنگهای روغنی ساختمانی، درخشش و کیفیت بهتری نسبت به سایر رنگها نیز دارند. به همین دلیل برای بخشهایی مانند کابینتها که در معرض آسیب بیشتری نسبت به سایر سطوح هستندکاربرد فراوانی دارد. همچنین این نوع رنگ .برای در و پنحرهها نیز مناسب است اما برای خرید رنگ ساختمانی دقت کنید که رنگ الکیدی روغنی دارای چسبندگی بالایی میباشد. از همین رو، برای استفاده از آن نیاز به زیرسازیهای متداول نقاشی ساختمان وجود ندارد اما رنگهای روغنی به دلیل نیاز به زمان بیشتر برای خشک شدن، گرد و غبار اطراف را نیز به سرعت به خود جذب میکنند مزیت برتر آنها این است که به راحتی قابل تمیز شدن هستند. زمانی که شما از رنگ روغن برای سطوح منزل خود استفاده میکنید، میتوانید در صورت ایجاد لکه و یا کدر شدن با دستمالی مرطوب که به مواد شوینده آغشته شده باشد سطح مورد نظرتان را تمیزنمایید.

رنگ پلاستیک

این نوع رنگ به دلیل قیمت مناسبتری که نسبت به رنگ های دیگر از انواع رنگ های ساختمانی، روغنی دارد؛ توجه بیشتری را توانسته به خود جلب کند از مزیتهای رنگ پالستیک نسبت به رنگ روغنی میتوان به خشک شدن سریع آن اشاره کرد. به همین دلیل، اگر زمان کمی برای نقاشی ساختمان دارید؛ رنگ های پلاستیکی گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. اما آنها، مقاومت کمتری نسبت به رنگ روغنی ساختمان دارند و همچنین به دلیل اینکه رنگهای پلاستیکی را نمیتوان تمیز کرد، عموما برای سقف از آن استفاده میشود. علاوه بر این ویژگیها، رنگهای پالستیکی بوی ناخوشایندی را نیز از خود ایجاد نمیکنند. اما رنگ های روغنی در ابتدا دارای بوهای نامطلوب و آزاردهنده‌ای میباشند.

رنگ آکریلیک با پایه آب

نوعی دیگر از رنگهای ساختمانی محسوب می شود. این رنگ به دلیل مقاومت در برابر شستشو و پوشش دهی مناسب سطوح، برای بخشهای داخلی ساختمان بسیار مناسب است. همچنین، رنگ آکریلیک با پایه آب، نیازی به تینر به عنوان حلال ندارد و همین موضوع یکی از مزیتهای این نوع از رنگها میباشد رنگ آکریلیک برای افرادی که میخواهند برای سطوحی که چوبی، گچی و سیمانی هستند اقدام به خرید رنگ ساختمانی کنند؛ بسیار مناسب است.

رنگ استخری

برای مکانهایی که با آب و رطوبت برخورد دارند؛ مانند استخرها، حوضچه‌ها و تفریحگاههای آبی میتوان استفاده نمود. زیرا رنگ استخری دارای مقاومت بالایی در برابر کلر و نور خورشید دارد. همچنین خشک شدن سریع و پوشش کامل آن، از دیگر مزایای رنگ استخری ساختمانی به شمار می رود.

رنگ الکیدی

این رنگ که در اندازه و رنگ های مختلف است، برای استفاده در پله ها مناسب میباشد.

شما می‌توانیداز طریق صنایع رنگ جمیل به صورت آنلاین رنگ مورد نظر خود را تهیه کنید. و از خدمات مشاوره آن‌ها نیز استفاده کنید.

با تشکر از همراهی شما

مشاوره بازاریابی دیجیتال چیست ؟


دفاتری هستند که به عنوان مشاوره بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنند. و یا به صورت آنلاین به دیگران مشاوره ای راجع به کسب و کار آنها می

دهند. معمولا افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند نیز مشاوره ی بازاریابی دیجیتال رو ارائه می دهند. اگر شما نیاز به استراتژی و

برنامه ریزی، برای پیش بردن مراحل رشد سایت خود نیاز دارید. می توانید با مشاور، اهداف خود را مشخص کنید.

بازاریابی بخش مهم و تاثیرگذاری در فروش و روند توسعه هر بیزینسی است. بازاریابی یا مارکتینگ جزء علومی است که نیاز به دانش و چینش استراتژی مخصوصی دارد. از همین رو، مشاوره بازاریابی می­تواند یکی از گزینه­های موثر و مفید برای Marketing هر کسب و کاری به شمار رود.

وظایف مشاور بازاریابی

فردی که بتواند به شما درباره نحوه و چگونگی شیوه­ های بازاریابی در حوزه تجارتتان کمک کرده و از بین صدها روش مارکتینگ و جذب مخاطب، بهترین و موثرترین آن را با توجه به شرایط شما معرفی نماید؛ به عنوان مشاور بازاریابی شناخته می­شود. به این معنا که مشاوره بازاریابی به ایجاد یک برنامه بازاریابی دقیق، تعیین اهداف بازاریابی یک شرکت و شناسایی شیوه بازاریابی مناسب برای رساندن اهداف بیزینسی شما به بازار هدف کمک می­کند. از ویژگی­های حائز اهمیت داشتن مشاوره بازاریابی این است که اکثر مشاوران در اجرای استراتژی بازاریابی مشارکت دارند. یعنی شما فردی متخصص و با تجربه را در کنار خود خواهید داشت تا با نظارت بر نتایج و اصلاح کمپین ها به رشد کسب و کار شما کمک نماید.

مقاله مرتبط: همه چیز درباره فرایند بازاریابی

زمان استخدام مشاور بازاریابی

سوالی که به کَرات از ما پرسیده می­شود این است که چه زمانی باید از مشاور بازاریابی بهره­مند شد؟

پاسخ این سوال را نمی­شود به طور کلی بیان کرد. اگر شما دارای کسب و کاری نوپا و جدید هستید یا بیزینسی جهانی دارید در هر دو حالت داشتن مشاوری دانا و باتجربه می­تواند در رسیدن به موفقیت تجارتتان سرعت داده و شما را به اهداف تجاری­تان نزدیک کند.

پس حتی اگر از ابتدا تاسیس شرکت بتوانید مشاوری در حوزه مارکتینگ را در تیم خود داشته باشید؛ موجب می­شود که­ به سرعت از رقبا خود پیشی گرفته و به موفقیت دست یابید.

استخدام مشاور بازاریابی می­تواند در امور زیر به شما کمک نماید:

  1. ارائه مهارت­ها و تخصص­هایی که یک شرکت فاقد آن است.
  2. ارائه دیدگاه و تحلیل­های موثر در مواجه با چالش­های کار و بازار
  3. دست­یابی به دیدگاه­های جدید در مورد مشتریان یا استراتژی­های بازاریابی

مشاور بازاریابی باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

مشاور بازاریابی باید دارای مهارت­های فنی و نرم افزاری باشد. فردی که به عنوان مشاور بخش مارکتینگ بیزینسی فعالیت می­کند در بازاریابی، تجارت، ارتباطات و روانشناسی باید مهارت­های لازم را داشته باشد. در این بین بعضی از مشاوران در زمینه­های زیر نیز مهارت دارند که این موضوع می­تواند موجب رشد بیشتر کسب و کار شما شود.

  • بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی آزاد
  • تبلیغات چاپی یا تلویزیونی
  • روابط عمومی

منبع:

https://hamidsabaghi.ir/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/


بازاریابی چیست؟

تاریخچه بازاریابی

قدمت علم بازاریابی به قامت تمدن بشر می باشد. شما ممکن است فیلم هایی را در خصوص تاریخ یونان باستان یا روم دیده باشید که دارای تصاویری از غرفه هایی شلوغ و کاسبانی فعال می باشد که درگیر خرید و فروش هستند. مطمئناً این کاسبان، فعالیت های خود را بازاریابی نمی نامیدند. اصطلاح “بازاریابی یا مارکتینگ”، برای توصیف فعالیت های تجاری که درگیر خرید و فروش محصولات یا خدمات هستند استفاده می شود و در اواخر قرن نوزدهم مورد استفاده عموم قرار گرفت و همچنین مطالعه تاریخچه بازاریابی و خود بازاریابی به عنوان یک رشته دانشگاهی در اوایل قرن بیستم در مجامع علمی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

Image for post

بازاریابی به فعالیت هایی گفته می شود که شرکت ها برای افزایش خرید یا فروش محصولات یا خدمات خود انجام می دهند. مارکتینگ شامل فعالیت هایی مانند تبلیغات، فروش و تحویل محصولات یا خدمات به مصرف کنندگان یا مشاغل دیگر می باشد. متخصصانی که در بخش های مختلف بازاریابی یک شرکت فعالیت می کنند، به دنبال جلب توجه مشتریان خود از راه های مختلفی، از جمله تبلیغات هستند.

پس اگر از شما پرسیده شود که بازاریابی چیست با این مقاله می توانید پاسخ دقیق آن را بدهید. Marketing در هر کسب و کاری مهم است. زیرا کمک می کند که محصولات یا خدمات خود را بفروشید. هدف نهایی تمام مشاغل، کسب درآمد است و بازاریابی، کانال بسیار مهمی برای رسیدن به این هدف می باشد. در واقع بدون مارکتینگ بسیاری از مشاغل وجود نخواهند داشت!

اصول بازاریابی

اصول بازاریابی، چندین رشته تجاری را شامل می شود. مارکتینگ از چهار اصل تشکیل شده است که به عنوان قلب استراتژیک هر فعالیت تجاری مطرح می شود. این اصول که به عنوان ۴P شناخته می شوند عبارتند از: محصول(product)، قیمت(price)، مکان(place)، تبلیغ(promotion). در واقع، بازاریابی در تمام فعالیت های مربوط به انتقال محصولات یا خدمات از تولید کننده (یا فروشنده) به مصرف کننده (یا خریدار) درگیر می باشد. از جمله این فعالیت ها می توان تبلیغات، حمل و نقل، انبارداری و فروش را نام برد.

به طور خلاصه، بازاریابی تمام فعالیت هایی است که به آماده سازی محصول برای فروش انجام می شوند. در گذشته، بازاریابی بصورت مستقیم انجام می شد و فقط مسافران و رهگذران را درگیر می کرد. اما در دوران مدرن، مارکتینگ از طریق تلویزیون، اینترنت و سایر رسانه ها نیز انجام می شود.

منبع:https://hamidsabaghi.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

ارزش پیشنهادی چیست؟

ارزش پیشنهادی یعنی چه؟

زمانی که شما محصول یا خدمتی را برای عرضه آماده می کنید، باید این سوال را از خودتان راجع به محصول یا خدمتتان بپرسید، که محصول شما دقبقا چه ارزشی را برای مخاطب شما ایجاد می کند و چه مزیتی محصول شما نسبت به رقبای شما دارد.

در واقع ارزش پیشنهادی شما دلیل ترجیح شرکت شما به شرکت های دیگر است. به طور مثال اگر شما قصد خرید یک ماشین را دارید و نسبت به پولی که دارید بین دو مدل هیوندا و کیا می خواهید یکی را برای خرید انتخاب کنید ممکن است امکانات هر دو مدل مطلوب شما باشد اما یک ارزش و یک ویژگی منحصر به فرد در یکی از از این دو مدل نظر شما را جلب می کند و باعث نهایی کردن خرید شما می شود.

یک ارزش پیشنهادی ممکن است در حتی در نحوه ی ارسال شما باشد به طور مثال شما محصولی دارید که از لحاظ ویژگی ها، ظاهر و حتی بسته بندی با رقیبتان یکی است اما محصول شما ۴۸ ساعته به دست مشتریتان می رسد و محصول رقیبتان ۲۴ ساعته ارسال می شود و به دست مشتری می رسد و همین موضوع دلیلی می شود برای خرید نکردن مشتری از شما، پس ارزش پیشنهادی نقشی تعیین کننده در فروش شما دارد. ارزش پیشنهادی توصیف کننده فایده هایی است که مشتریان می توانند از محصولات و خدمات شما انتظار داشته باشند.

تابلوی ارزش پیشنهادی چیست؟

تابلوی ارزش پیشنهادی شامل ۲ بخش پروفایل مشتری و نقشه ارزش می شود. که هر دو مورد در اینجا توضیح داده می شود.

پروفایل مشتری:

پروفایل مشتری توصیف کننده بخش مشتری خاصی در مدل کسب و کارتان به صورت ساختارمندتر و با جزئیات بیشتر است.این پروفایل، مشتری را به کارها، دردسرها و منفعت ها تقسیم می کند. پروفایل مشتری به سه قسمت دردسرها، منفعت ها وکارهای مشتری تقسیم می شود که راجع به هر سه مورد کامل صحبت خواهیم کرد.

کارهای مشتری:

کارها چیز هایی را توصیف می کند، که مشتریانتان در شغل یا زندگی خود سعی در انجام آن دارند. کار مشتری می تواند فعالیت هایی باشد که مشتری سعی در انجام و اتمام آن ها دارد، مشکلاتی باشد که می کوشد تا حلشان کند یا نیاز هایی باشد که در تلاش است تا آن ها را برطرف سازد. زمانی که در جست و جوی کار ها هستید اطمینان حاصل کنید که از دیدگاه مشتری به مسائل می نگرید. آنچه شما از دیدگاه خود مهم می پندارید ممکن است، آن کاری نباشد که مشتریان واقعی سعی در انجامش دارند. بین سه نوع اصلی کارهای مشتری و نیز کار های پشتیبان تمایز قائل شوید.

کارهای کارکردی:

هنگامی که مشتریان سعی در اجرا یا اتمام فعالیتی خاص یا حل مسئله ای خاص دارند. برای مثال: کوتاه کردن چمن ها، داشتن تغذیه ای سالم، نوشتن گزارش یا کمک به کاربران در نقش فرد حرفه ای.

کارهای اجتماعی:

هنگامی که مشتریان می خواهند خوب به نظر برسند یا قدرت و جایگاه اجتماعی به دست آورند. این کارها توصیف می کنند که مشتریان می خواهند از دید دیگران چطور به نظر برسند. برای مثال، مصرف کننده ای اهل مد پنداشته شود یا فرد حرفه ای شایسته ای به نظر آید.

کارهای شخصی/ احساسی:

مشتریان به دنبال حالت خاص احساسی مانند داشتن حس خوب یا امنیت هستند. برای مثال، در نقش مصرف کننده به دنبال آرامش ذهنی در مورد سرمایه گذاری خود هستند یا در محل کار خود به دنبال احساس امنیت شغلی هستند.

کارهای پشتیبان:

مشتریان در زمینه خرید و مصرف ارزش هم در نقش مصرف کننده و هم در نقش کارشناسان حرفه ای، کارهای پشتیبان نیز انجام می دهند.

زمینه کار:

کارهای مشتری اغلب به زمینه خاصی که در آن انجام می گیرد وابسته است. زمینه کار ممکن است محدودیت ها و قید های خاصی را تحمیل کند. به عنوان مثال تماس گرفتن با کسی که درحالی که با هواپیما پرواز می کنید، متفاوت با زمانی است که در حال سفر با قطار هستید یا رانندگی می کنید. به طور مشابه، رفتن به سینما با بچه ها متفاوت از سینما رفتن با همسرتان است.

اهمیت کار:

لازم است تاکید کنیم که همه ی کارها اهمیت یکسانی برای مشتری شما ندارد. اهمیت برخی از آن ها در شغل یا زندگی مشتری بیشتر است و ناتوانی در انجام آنها می تواند تبعات جدی به همراه داشته باشد. برخی از کارها کم اهمیت هستند، زیرا مشتری به بقیه چیز ها اهمیت بیشتری می دهد. بعضی وقت ها مشتری یک کار را مهم به حساب می آورد، به این دلیل که بیشتر وقت ها تکرار می شود یا به این دلیل که منجر به نتیجه ای مطلوب یا نامطلوب می شود. بازاریابی درست می تواند کمک کننده باشد.

دردسرهای مشتری:

دردسرها توصیف کننده هر چیزی است که مشتری شما را قبل، در حین و بعد از تلاش برای انجام کاری آزار می دهد یا به بیان ساده از انجام دادن یک کار جلوگیری می کند. دردسر همچنین ریسک ها را نیز توصیف می کند. ریسک نتایج بد بالقوه ای است که مربوط به انجام ندادن یا بد انجام دادن کار است. به دنبال شناسایی سه نوع از دردسر های مشتری و تعیین میزان جدی بودن آن ها از نظر مشتری باشید:

نتایج، مشکلات و ویژگی های ناخواسته:

دردسرها می توانند کارکردی( به عنوان مثال، راهکاری که موثر نیست یا خوب کار نمی کند یا اثرات جانبی منفی دارد)، اجتماعی ( در انجام این کار بد به نظر می رسم) احساسی( هروقت این کار را انجام می دهم احساس بدی دارم) یا پشتیبان ( آزار دهنده است که برای این کار به مغازه برویم) باشند. دردسرها همچنین می توانند شامل ویژگی های ناخواسته باشند که مشتری دوست ندارد( به عنوان مثال دویدن در سالن ورزشی کسل کننده است یا این طراحی زشت است)

موانع:

چیزهایی هستند که یا جلوی کار مشتری را حتی از همان ابتدای کار می گیرند یا سرعت انجام آن ها را کم می کنند( به عنوان مثال برای انجام دقیق این کار وقت ندارم) یا ( توانایی مالی برای به کارگیری راهکارهای موجود را ندارم.)

ریسک ها:

چیز هایی که ممکن است غلط از آب درآید و پیامد های منفی مهمی داشته باشد (به عنوان مثال اگر از این نوع راهکار استفاده کنم، ممکن است اعتبارم را از دست بدهم یا وجود حفره ای در مسائل امنیتی، ممکن است برایمان فاجعه بار باشد)

دردسرها را ملموس کنید:

برای تفاوت قائل شدن بین کارها، دردسرها و منفعت ها تا جای ممکن آن ها را به طور ملموس توصیف کنید. به عنوان مثال زمانی که مشتری می گوید( ایستادن در صف هدر دادن وقت بود) بپرسید که دقیقا پس از چند دقیقه احساس هدر دادن وقت به او دست داده است. بدین صورت می توانید بنویسید ( هدر دادن بیش از فلان دقیقه ایستادن در صف) زمانی که بفهمید مشتریان دقیقا چگونه شدت دردسر را اندازه گیری می کنند، می توانید دردسر کاه های بهتری را در ارزش پیشنهادی خود طراحی کنید.

منبع:

https://hamidsabaghi.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

شبکه سازی در لینکدین!

شبکه سازی در لینکدین (LinkedIn) برای کسب و کارها

لینکدین (LinkedIn)، بزرگترین و تخصصی ترین شبکه اجتماعی جهان است که، توانمندی ساخت یک شبکه ارتباطی میان افراد متخصص و مدیران، آگاهی از مشاغل مختلف، تبلیغات وسیع و پیدا کردن نیروی کارآمد و متخصص در آن وجود دارد. یک نکته مهم در لینکدین این است که، بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال و واقعی از ۲۰۰ کشور در سراسر دنیا دارد و این نشانگر پتانسیل و قدرت بالای آن است. به علاوه شما می توانید با استفاده از این قابلیت به پروفایل واقعی کسب و کار ها و متخصصان دسترسی داشته باشید.

این بستر فضای خوبی را برای بازاریابین B۲B در جهت مارکتینگ و بازاریابی فراهم می‌کند. در نتیجه اگر رشد و بروز رسانی هر روزه کسب و کارتان برای شما اهمیت دارد، فرصت استثنایی لینکدین را از دست ندهید.

و اما چیزی که اکنون با آن روبه رو خواهید شد، طریقه استفاده از لینکدین است. در ادامه بیشتر با اصول استفاده از لینکدین(LinkedIn) آشنا خواهید شد.

  • فرهنگ استفاده از لینکدین را یاد بگیرید.

حضور در لینکدین (LinkedIn)نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی آداب هایی دارد و در صورتی می توانید کسب و کار خود را رشد دهید که، اصول رابه خوبی رعایت کنید. فضایی که شما در آن حضور پیدا کرده اید، فقط متعلق به شما نیست و باید به حقوق سایر کاربران احترام بگذارید.

  • پروفایل خود را بهینه سازی کنید.

به یاد داشته باشید که لینکدین(LinkedIn) یک فضای کاملا حرفه ای و تخصصی است و سایر متخصصین کسب وکار ها نظاره گر فعالیت های شما هستند. این سوال را از خود بپرسید که از اگر کاربری وارد صفحه پروفایل کسب و کارتان یا خود شما شود، اولین برداشتی که خواهد کرد چه چیزی خواهد بود؟

نکاتی که در ابتدا باید به آن توجه کنید عکس پروفایل و نام کاربری شماست. لازم است که عکس پروفایلی واضح و حرفه ای داشته باشید برای مثال این عکس می تواند لوگوی شرکت شما باشد. اسم شرکت یا خود را واضح، درست و به زبان انگلیسی وارد کنید. در ادامه حوزه فعالیت کسب و کارتان را بگویید، آدرس سایت و اطلاعات سایت را بنویسید و هر آنچه جزئیاتی که باعث می شود مخاطب کسب و کارتان را راحت تر بشناسد و با شما ارتباط بگیرد را، درج کنید.

  • محتوا ارزشمند و کاربردی تولید و نشر دهید.

لینکدین(LinkedIn) یک فضای رایگان و خوب برای انتشار محتوا و مقالات شماست. با بروز بودن و تولید محتوا تخصصی، میزان مهارت خود را نشان دهید تا دیگران شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد بشناسند. هر چه بیشتر بر روی این موضوع کار کنید، بهتر در حوزه فعالیت خود شناخته می شوید. به برخی از ایده های تولید محتوا در لینکدین(LinkedIn) در زیر اشاره شده است:

رویداد یا عرضه محصول جدید کسب کارتان را با افرادی که در حوزه شما فعالیت می کنند در میان بگذارید.

  • بنا به سلیقه مخاطبان آخرین اخبار صنعتی را مطرح کنید.

در رابطه با موضوعات مختلف مربوط به فعالیت خود بنویسید و در اختیار مخاطبان قرار دهید

  • در گروه های تخصصی مربوط به کسب و کارتان عضو شوید.

عضویت در گروه های مربوطه می تواند یکی از ابزار شکل گیری ارتباط بین شما و سایرین متخصصین شود. علاوه بر آن می توانید از طریق گفت و گو با آن ها دانش خود را افزایش داده و بروز کنید. اما به خاطر داشته باشید تنها فعال بودن در این بخش می تواند، موجب شکل گیری این ها شود.

  • سرمایه گذاری بر روی تبلیغات لینکدین را از یاد نبرید.

علاوه بر اصولی که در رابطه با لینکدین(LinkedIn) اشاره شد، یکی دیگر از عوامل موثر برای توسعه کسب و کار شما تبلیغات و یا نوعی بازاریابی در لینکدین است.

منبع:

https://hamidsabaghi.ir/principle-of-linkedin-marketing/