شرایط مهاجرت ترکیه نیز مانند سایر کشورهای جهان، ممکن است طی سال های مختلف تغییر کرده و به ویژه برای ما ایرانی ها نیز تغییراتی داشته است. از طرفی دیگر به دلایل مختلفی از جمله نزدیکی جغرافیایی و نزدیکی فرهنگی، ایرانیانی که قصد مهاجرت از وطن را دارند، ترکیه را به عنوان یک مقصد عالی مهاجرتی می شناسند.

اما ببینیم:

شرایط مهاجرت به ترکیه با توجه به انتظاراتی که شما ممکن است داشته باشید، متفاوت خواهد بود. اگر برای مهاجرت به کشوری فکر می کنید که دارای تشابهات فرهنگی زیادی باشد، کشور ترکیه به عنوان یکی از همسایگان ایران که قرابت فرهنگی زیادی با کشور ما دارد، گزینه مناسبی محسوب می شود. به علاوه مردم ترکیه، دارای رفتارهای نژادپرستانه نبوده و به لحاظ عقاید مذهبی نیز با ایرانیان همسویی خوبی دارند.

آب و هوای ترکیه

یکی از نکاتی که در هر مهاجرتی مد نظر قرار می گیرد، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه مقصد مورد نظر است. به طور مثال اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا داشته باشید، باید شرایط آب و هوایی و سردسیر بودن این کشور برای شما جذاب یا حداقل قابل قبول باشد. خوشبختانه کشور ترکیه نیز چون ایران، کشوری چهار فصل بوده و در این سرزمین می توانید فصول مختلف سال را تجربه کنید. همین طور اروپایی آسیایی بودن این کشور و همجواری آن با آب های جهان، باعث شده است که از حاصلخیزی و شرایط جغرافیایی مثبتی برخوردار باشد.

در کشور ترکیه، با توجه به مناطق مختلفی که دارد، آب‌و‌هوای متفاوتی را نیز شاهد هستیم. به طور کلی آب و هوای کشور ترکیه همانند کشور ایران معتدل می‌باشد. در جنوب این کشور، آب‌و‌هوای مدیترانه ای و در سمت غرب آن آب و هوای قاره‌ای و در منطقه‌ی شمال آن، آب‌و‌هوا بارانی می‌باشد.

سیستم آموزشی ترکیه

سیستم آموزشی ترکیه، به سه مرحله طی۱۲ سال تقسیم می‌شود، که این ۱۲ سال به عنوان اموزش اجباری شناخته می‌شود. سطح اول دوره‌ی چهار ساله دبستان شامل: کلاس های اول، دوم، سوم و چهارم می‌باشد، سطح دوم دوره‌ی متوسطه شامل: کلاس های پنجم، ششم، هفتم و هشتم و سطح دبیرستان نیز چهار ساله و شامل: کلای های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم است.

موقعیت جغرافیایی ترکیه

ترکیه کشوری اوراسیایی، با نام رسمی “جمهوری ترکیه”، که از شمال‌غربی با بلغارستان، از غرب با یونان و از شرق با ارمنستان، آذرباییجان و ایران، از شمال‌شرق با گرجستان، از جنوب با سوریه و از جنوب شرقی باعراق همسایگی دارد. این کشور از سه طرف توسط دریا احاطه شده است، دریای مدیترانه در جنوب، دریای اژه در غرب، دریای سیاه در شمال و دریای مرمره در شمال‌غربی وجود دارند. مساحت کشور ترکیه حدود۸۱۴ کیلومتر مربع(نیمی از مساحت ایران) می‌باشد که از نظر وسعت در رتبه ۳۵ جهان قرار دارد.

دین در کشور ترکیه

در کشورهای ترکیه باورهای مذهبی متفاوتی، بدلیل مهاجرپذیر بودن این کشور وجود دارد، اما همانطور که شما هم می‌دانید رایج ترین دین در این کشور، دین اسلام می‌باشد. طبق گزارشات انجام شده در سال ۲۰۱۲ که توسط بنیاد تحقیقاتی پیو منتشر شد، نسبت مسلمانان ترکیه به جمعیت آن ۸۹درصد اعلام شد، از جمله مهم‌ترین ادیان در ترکیه به ترتیب:

  • ۱- اسلام
  • ۲-مسیحی
  • ۳-یهودی
  • ۴-بهایی

موقعیت اقتصادی ترکیه

اما باید به بحث اقتصادی نیز به شکل ویژه بپردازیم. چه با مبلغ قابل توجهی سرمایه به ترکیه مهاجرت می کنید و چه جویای مشاغل ساده در این کشور هستید، به هر ترتیب اوضاع اقتصادی و چشم اندازهای آن در ترکیه برای شما حائز اهمیت خواهد بود. باید گفت که در دوره های زمانی مختلف، اقتصاد ترکیه نیز فراز و نشیب هایی داشته است؛ اما اگر همیشه اقتصاد پویا و پتانسیل های عالی فعالیت های تجاری در این کشور، فعال بوده و برای افرادی که دارای پشتکار و مهارت های لازم باشند، کسب و کار در ترکیه پاسخگو خواهد بود.

منبع:https://tekincogroup.com/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/